درباره‌ ما

درباره‌ی مجموعه ما

ما که هستیم و چه می‌کنیم؟

مؤسسه فرهنگی هنری و رسانه ای شمارش معکوس برای صلح به عنوان یک مجموعه غیر دولتی فیلمسازی و پژوهشی در عرصه بین الملل و در چارچوب شرکت و مؤسسه فرهنگی هنری در 13 دی ماه سال 1400 تاسیس و برای پیشبرد سیاست‌هایی به منظور پیشگیری، کاهش یا حل مناقشات با هدف تهیه و تولید محتوای بصیرتی، فیلم کوتاه و مستند در حوزه جنگ، صلح و مقاومت در برار سازکار نظام امپریالیستی تشکیل گردید و فعالیت می‌کند.

گروه شمارش معکوس برای صلح همواره حامی فیلمسازان جوان داخلی و بین المللی است که حامی مظلومان جهان می باشند و همواره کمک و حمایت از فیلمسازان در راس و دستور کار موسسه قرار دارد.

محوریت و اساس کار موسسه، آموزش صلح به عنوان فرآیند پیشبرد و ترویج بصیرت افزایی، دانش، مهارت ها، ارزش ها و ایستارهای لازم برای تحقق بخشیدن به تغییرات رفتاری تعریف شده است که به کودکان ، جوانان و بزرگسالان امکان می دهد که با آشنایی تساوی حقوق انسان ها، محافظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی، حذف نژادپرستی، افزایش مسئولیت های اخلاقی و سرمایه های اجتماعی و توسعه شبکه ارتباطی ، مهارت آموزی و آمـوزش در شرایط مستعد صلح ، رشد اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند .

ماموریت ما، کارهایی که انجام می دهیم؟​​​​​

ما که هستیم و چه می‌کنیم؟

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونســکو با نظریه آموزش کیفیت برای توسعه پایدار در سطح جهان رویکردهای مهارت زندگی را در چشم اندازی وسیع تر در قالب احترام به حقوق بشر به جوامع و افراد امکان  فهم بهتری از جهانی که در آن زندگی می کنند را می دهد و در این شرایط کشورهایی پیشرو و موفق هستند که عملکرد بهتری در زمان مواجهه با مسائل از قبیل فقر ، مصرف و تخریب زیست محیطی ، ایدز ، منازعات و جنگ ، بحران ها و نقض حقوق بشر و غیره داشته باشند.

​​​​​​​بنابراین مأموریت ما در قبال کودکانـمان ساختن جهانی صـلح­ آمیز به جای جهـانی پرآشوب است. پس در شـرایطی که جهـان در سـاختار خشــونت و جـنگ می باشد خودمان را وقف در آموزش صلح نماییم تا بتوانیم به سهم خود نمونه بی­نظیری از برقراری صلح را جایگزین آن نمائیم.


محوریت و اساس کار موسسه برچهارمحور ذیل استوار می باشد :
- ارتباط و تعامل با سازمان های مردم نهاد داخلی و بین المللی همسو با سیاست کلی موسسه
- تهیه و تولید فیلم های ارزشی و با کیفیت مرتبط با سیاستگذاری موسسه
- آموزش به علاقه مندان و هنرجویان داخلی و بین المللی به منظور آماده سازی نیروهای متخصص
- حمایت از فیلمسازان جوان و با انگیزه​​​​​​​

ما که هستیم و چه می‌کنیم؟

با بخش‌های مختلف
​​​​​​​کار ما دقیقتر آشنا شوید.

​به خانواده بزرگ شمارش معکوس برای صلح بپیوندید.

جهت عضویت در خبرنامه شمارش معکوس برای صلح ، رویدادها و استعلام گواهینامه های صادر شده فرم عضویت در موسسه را تکمیل نمایید .

عضویت در موسسه

چرا به خودمان افتخار می‌کنیم

10 سال سابقه در حوزه تهیه و تولید مستند و تولید محتوا

سال تجربه 

10

​فعالیت رسمی داخلی و بین المللی و همکاری با رسانه های بین المللی معتبر

پروژه موفق

450

​مستند، فیلم کوتاه، موزیک ویدئو، گزارش عملکرد نهادهای دولتی و تجاری

سفارش دهندگان شمارش معکوس برای صلح در این سال ها

مرکز مستند حقیقت، اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی، موسسه رسانه ای دورک مدیا ترکیه، شبکه المنار لبنان، شبکه المیادین لبنان، موسسه رضوان الثقافیه و الفنیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان هنری رسانه ای اوج،صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه مستند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، باشگاه توسعه سواد رسانه ای یونسکو، سازمان مناطق آزاد کشور، الهيئة العامة للإذاعة والتلفزيون السوريه، شبکه پرس تی وی

موسسه فرهنگی و هنری
شمارش معکوس  برای صلح